Geoormerkte Peerobservaties 

In het bestand hiernaast vind je de geoormerkte Peerobservaties van mijn groepsgenoten.

Als ik reflecteer op de observaties wil ik beginnen met het volgende. Ik vond het persoonlijk erg lastig om tijdens de bijeenkomsten de observaties te doen. "Want ADHD."  Op de vraag waar ik trots op ben, en wat ik de volgende keer nog meer wil laten zien?

Zeg ik het volgende: "Ik weet dat ik veel suggestieve vragen stel maar, ik doe dit om de ander te helpen. Ja zelfs met de ondersteunende bedoeling van mijn suggestieve vraag, probeer ik voor de ander te zorgen. Ik denk dat de ander dan makkelijker kan antwoorden. De vragen inleiden en gewoon open vragen stellen, wil ik daarom ik meer doen. Ik ben trots dat je al progressie ziet gedurende deze periode. In een toekomstige situatie waarin de mogelijkheid er is dat een begeleider mij corrigeert, wil ik vragen of zij bij mij kunnen hameren op het formuleren van open vragen."

Er zijn ook nog twee dingen waarin ik nog kan ontwikkelen, in de deelnemers rol. Deze staan niet in de observatieformulieren. Ik heb zelf al het beeldmateriaal terug gekeken. Ik kwam tot de conclusie dat ik weinig samenvat en feedback geef in het hier-en-nu en in het daar-en-dan. De keer dat ik feedback gaf over het hier-en-nu, had dit een positieve invloed op de intervisie. Dit moment beschrijf ik volgens het reflectiemodel bij betekenisvolle situaties.

Peerfeedbackformulier van Lobke
Peerfeedbackformulier van Coen
Peerfeedbackformulier van Oscar

Maak jouw eigen website met JouwWeb